Structuren
Fiets- en voetgangers- bruggen, luifels, fictieve gewelven, corniches etc
Constructie van een multimodale passerelle aan het station van Fleurus. Dit maakt deel uit van een overbrugging van de sporen waarvoor Van Eycken Metal Construction in totaal 170 ton staalstructuur heeft geproduceerd en geplaatst (1 passerelle, 3 lifstructuren, 3 stalen trappenkokers en 2 gebouwen).
De brug bevindt zich over de koolmijnlaan in Beringen. Aangezien de bestaande brug beschermd is moest de nieuwe constructie aan bepaalde voorwaarden voldoen. Zo werd de volledige constructie bovenop de brug geplaatst. De bruggen werden gemaakt in een unieke gouden kleur en met geïntegreerde LED-verlichting.
Op de buitenring van Couvin hebben we in totaal ± 5500 m² VNWALL en 500 m leuningen geplaatst. De twee tunnels van 215 m zijn nu aan beide zijden voorzien van geluidswanden, wat het lawaai door passage van auto’s en vrachtwagens fors vermindert. Buiten de tunnels zijn er ook twee zones van 108 en 83 m bekleed met onze akoestische systemen. De hoogte hiervan varieert van 5 tot bijna 9 meter!
Op de buitenring van Couvin hebben we in totaal ± 5500 m² VNWALL en 500 m leuningen geplaatst. De twee tunnels van 215 m zijn nu aan beide zijden voorzien van geluidswanden, wat het lawaai door passage van auto’s en vrachtwagens fors vermindert. Buiten de tunnels zijn er ook twee zones van 108 en 83 m bekleed met onze akoestische systemen. De hoogte hiervan varieert van 5 tot bijna 9 meter!
Bouw van een fietsonderdoorgang langs de Schelde onder de Sint-Lievenspoort in Gent.
Met de nieuwe fietsonderdoorgang werd één van de gevaarlijkste fietsoversteekplaatsen langs de Gentse stadsring weggewerkt. De onderdoorgang start net voorbij de Filips de Goedekaai, loopt vlak naast de Schelde onder het kruispunt door en sluit terug aan op de oprit naar de stadsring richting Dampoort.
Blue Gate Antwerp est un parc d'affaires innovant et éco-efficace sur les rives de l'Escaut. Sur le pont qui enjambe le corridor vert, nous avons installé des habillages latéraux en acier galvanisé et revêtus de lattes de finition en bois, avec pour fonction le revêtement architectural et le garde-corps du tablier et des culées du pont.
Le pont relie le Hobokense Polder et le Nieuw Zuid et a été construit principalement pour ne pas entraver la migration de la faune dans le corridor. Grâce à son revêtement en bois, le pont s'intègre parfaitement dans le paysage.
Blue Gate Antwerp; een innovatief en eco-effectief bedrijventerrein vlak bij de Schelde. Op de brug over de groene corridor plaatsten we de randafwerking in gegalvaniseerd en gecoat staal met houten afwerklatten, met als doel en functie architectonische bekleding en borstwering van het brugdek en landhoofden.
De brug verbindt de Hobokense Polder en Nieuw Zuid met elkaar en kwam er in hoofdzaak om de migratie van de fauna in de corridor niet te hinderen. Dankzij de houten bekleding gaat de brug naadloos op in het landschap.
Pour les grands travaux de rénovation du tunnel ferroviaire Kennedy à Anvers, nous avons travaillé à la finition du nouveau puits d'évacuation à côté du tunnel de 1,6 km de long. Nous avons construit la façade en métal déployé et avons également installé tous les garde-corps, poignées et caillebotis d'aération du bâtiment.
Voor de grote renovatiewerken van de Kennedyspoortunnel in Antwerpen werkten wij mee aan de afwerking van de nieuwe evacuatieschacht naast de 1,6 km lange tunnel. We bouwden de gevel uit strekmetaal en plaatsten ook alle leuningen, handgrepen en ventilatieroosters in het gebouw.
À l'hôpital universitaire d'Anvers, nous avons participé à la construction d’un tout nouveau parking pouvant accueillir 562 voitures supplémentaires, réparties sur trois étages.
Nous avons réalisé les façades ouvertes faites de panneaux en métal déployé thermolaqués blancs, montés en alternance. En résulte un élégant motif en damier de surfaces ouvertes et fermées, qui révèle également les cages d'escalier colorées dans les coins du bâtiment.
Aan het Universitair Ziekenhuis Antwerpen werd een gloednieuwe parking gebouwd die plaats biedt aan 562 extra auto’s, verdeeld over drie verdiepen.
Hieromheen is een open gevel gemaakt van witte strekmetalen panelen, die afwisselend horizontaal en verticaal zijn gemonteerd. Hierdoor is een strak dambordpatroon ontstaan van open en meer gesloten vlakken, die ook de gekleurde traphallen in de hoeken van het gebouw zichtbaar maken.
La passerelle cyclo-pédestre de 57 mètres de long relie le centre de Liedekerke à la gare. Le nouveau pont pèse au total 66 tonnes. Il a dû être livré en trois parties et avec un transport exceptionnel en convoi. Après la livraison, les ancrages ont été placés sur les culées et les garde-corps ont été installés. Ensuite, les trois sections de pont ont été hissées et assemblées. Enfin, le tablier du pont a été placé. Cet écoduc a été placé sur des piliers afin de ne pas perturber la faune et la flore du milieu naturel.
De 57 meter lange voetgangers- en fietsersbrug verbindt het centrum van Liedekerke met het treinstation. De nieuwe brug weegt in totaal 66 ton. De levering moest in drie stukken gebeuren en met een uitzonderlijk transport in konvooi. Na de levering werden de ankers op de landhoofden geplaatst en de leuningen aangebracht. Daarna werden de drie brugdelen op hun plaats gehesen en aan elkaar gemonteerd. Tot slot werd het brugdek geplaatst. Deze ecobrug is op pijlers geplaatst om de fauna en flora in de natuuromgeving niet te verstoren.
Découvrez le tout nouvel échangeur qui relie le port de Zeebruges à l'autoroute E34 en direction d'Anvers.
Sur cette route, nous avons placé toutes les glissières de sécurité, ainsi que toutes les structures en acier sur les routes d'accès correspondantes.
Le nouveau pont d'accès au « Liège Trilogiport ». Nous avons placé 850 mètres de glissières de sécurité de type Aplus avec des capacités de retenue H2 et H4. Les filets inox et les main-courantes en bois bilinga ont donné un aspect moderne aux garde-corps.
Premier port intérieur belge et troisième port intérieur européen, le port autonome de Liège développe une plate-forme multimodale appelée « Liège Trilogiport », qui se situe le long du canal Albert à Hermalle-sous-Argenteau. Cette future plate-forme multimodale deviendra dans un avenir proche un véritable village logistique au cœur de l'Europe.
De nieuwe toegangsbrug naar "Liège Trilogiport"; we plaatsten er 850 meter voertuigkerende constructies van ons type Aplus met kerend vermogen H2 en H4. De leuningen kregen een moderne uitstraling door het stalen draadnet en handgrepen in Bilinga hout.
Als eerste Belgische en derde Europese binnenhaven, ontwikkelt de Autonome Haven van Luik een multimodaal platform genaamd “Liège Trilogiport” gelegen langs het Albertkanaal te Hermalle-sous-Argenteau. Dit toekomstige multimodale platform zal in de nabije toekomst een waar logistiek dorp worden in het hart van Europa.
Sur la place Flagey, un grand auvent a été érigé pour couvrir l'arrêt de tram. La structure en acier est constituée de 27 colonnes ramifiées qui font référence à la silhouette des arbres autour des Étangs d'Ixelles. La surface supérieure de l'auvent est en verre et a une superficie de plus de 800 m².
Dans le cadre du projet Diabolo à Haren, nous avons construit 520 mètres de voies de service en porte-à-faux et de garde-corps en polycarbonate sur le viaduc. Diabolo est le nom du projet de désenclavement ferroviaire de la gare de l'aéroport de Bruxelles-National. Inauguré en juin 2012, il relie Bruxelles et l'aéroport national aux principaux axes ferroviaires du réseau belge, mais aussi à plusieurs villes européennes.
© 2019 Van Eycken - Legal disclaimer - Contact