Structuren
Fiets- en voetgangers- bruggen, luifels, fictieve gewelven, corniches etc
Constructie van een multimodale passerelle aan het station van Fleurus. Dit maakt deel uit van een overbrugging van de sporen waarvoor Van Eycken Metal Construction in totaal 170 ton staalstructuur heeft geproduceerd en geplaatst (1 passerelle, 3 lifstructuren, 3 stalen trappenkokers en 2 gebouwen).
De brug bevindt zich over de koolmijnlaan in Beringen. Aangezien de bestaande brug beschermd is moest de nieuwe constructie aan bepaalde voorwaarden voldoen. Zo werd de volledige constructie bovenop de brug geplaatst. De bruggen werden gemaakt in een unieke gouden kleur en met geïntegreerde LED-verlichting.
Op de buitenring van Couvin hebben we in totaal ± 5500 m² VNWALL en 500 m leuningen geplaatst. De twee tunnels van 215 m zijn nu aan beide zijden voorzien van geluidswanden, wat het lawaai door passage van auto’s en vrachtwagens fors vermindert. Buiten de tunnels zijn er ook twee zones van 108 en 83 m bekleed met onze akoestische systemen. De hoogte hiervan varieert van 5 tot bijna 9 meter!
Bouw van een fietsonderdoorgang langs de Schelde onder de Sint-Lievenspoort in Gent.
Met de nieuwe fietsonderdoorgang werd één van de gevaarlijkste fietsoversteekplaatsen langs de Gentse stadsring weggewerkt. De onderdoorgang start net voorbij de Filips de Goedekaai, loopt vlak naast de Schelde onder het kruispunt door en sluit terug aan op de oprit naar de stadsring richting Dampoort.
Blue Gate Antwerp; een innovatief en eco-effectief bedrijventerrein vlak bij de Schelde. Op de brug over de groene corridor plaatsten we de randafwerking in gegalvaniseerd en gecoat staal met houten afwerklatten, met als doel en functie architectonische bekleding en borstwering van het brugdek en landhoofden.
De brug verbindt de Hobokense Polder en Nieuw Zuid met elkaar en kwam er in hoofdzaak om de migratie van de fauna in de corridor niet te hinderen. Dankzij de houten bekleding gaat de brug naadloos op in het landschap.
Voor de grote renovatiewerken van de Kennedyspoortunnel in Antwerpen werkten wij mee aan de afwerking van de nieuwe evacuatieschacht naast de 1,6 km lange tunnel. We bouwden de gevel uit strekmetaal en plaatsten ook alle leuningen, handgrepen en ventilatieroosters in het gebouw.
Aan het Universitair Ziekenhuis Antwerpen werd een gloednieuwe parking gebouwd die plaats biedt aan 562 extra auto’s, verdeeld over drie verdiepen.
Hieromheen is een open gevel gemaakt van witte strekmetalen panelen, die afwisselend horizontaal en verticaal zijn gemonteerd. Hierdoor is een strak dambordpatroon ontstaan van open en meer gesloten vlakken, die ook de gekleurde traphallen in de hoeken van het gebouw zichtbaar maken.
De 57 meter lange voetgangers- en fietsersbrug verbindt het centrum van Liedekerke met het treinstation. De nieuwe brug weegt in totaal 66 ton. De levering moest in drie stukken gebeuren en met een uitzonderlijk transport in konvooi. Na de levering werden de ankers op de landhoofden geplaatst en de leuningen aangebracht. Daarna werden de drie brugdelen op hun plaats gehesen en aan elkaar gemonteerd. Tot slot werd het brugdek geplaatst. Deze ecobrug is op pijlers geplaatst om de fauna en flora in de natuuromgeving niet te verstoren.
De nieuwe toegangsbrug naar "Liège Trilogiport"; we plaatsten er 850 meter voertuigkerende constructies van ons type Aplus met kerend vermogen H2 en H4. De leuningen kregen een moderne uitstraling door het stalen draadnet en handgrepen in Bilinga hout.
Als eerste Belgische en derde Europese binnenhaven, ontwikkelt de Autonome Haven van Luik een multimodaal platform genaamd “Liège Trilogiport” gelegen langs het Albertkanaal te Hermalle-sous-Argenteau. Dit toekomstige multimodale platform zal in de nabije toekomst een waar logistiek dorp worden in het hart van Europa.
© 2019 Van Eycken - Legal disclaimer - Contact